Curs d'especialització

Data de finalització: 17/05/2025
8 ECTS / 20 hores presencials
Horari:

SEMIPRESENCIAL, 2 divendres de 15.30 a 20.30 h i 2 dissabtes de 9 a 14 h. Consultar en el calendari els dies programats.

Possibilitat d’assistir a les sessions presencials per videoconferència: No
Gravació de classes:
Lloc de realització: Facultat d'Infermeria de la UdG. Campus Centre.
Places: 25 ( inclou els alumnes del Màster en Atenció Integral en Oncologia )

Raons per fer el curs

• Aquest curs d'especialització és especialment adequat per a professionals que des dels respectius àmbits assistencials de la salut on treballen (hospital, atenció primària, sociosanitari, etc.) atenen a persones amb malaltia oncològica pal·liativa i/o en situació de final de vida.
  • Els punts forts i diferenciadors d'aquest curs són 3: abordatge multidisciplinar; la mirada formativa des d'una perspectiva centrada en la persona i des de la persona amb malaltia pal·liativa; la innovació docent i el format semipresencial
  • Aquest curs d'especialització és una assignatura integrada en el Màster d'Atenció Oncològica Integral.

A qui s'adreça

A professionals de les ciències de la salut i de les ciències socials que des dels respectius àmbits assistencials de la salut on treballen (hospital, atenció primària, sociosanitari...) atenen a persones amb malaltia oncològica pal·liativa i les seves famílies, i, per tant, volen ampliar-ne el coneixement  i millorar les competències.

• Infermers/es
  • Metges/ses de primària i de centres sociosanitaris
  • Psicòlegs/gues
  • Treballadors/es socials
  • Nutricionistes
  • Fisioterapeutes
  • Altres disciplines afins

Requisits d'admissió

• Titulació universitària en Ciències de la Salut i Socials (medicina, infermeria, psicologia, treball social, fisioteràpia, dietètica i nutrició, i altres afins).
  • Cicle Formatiu de Grau Mitjà Tècnic/a en Cures Auxiliars d'Infermeria

Presentació

Les cures pal·liatives promouen una atenció centrada en la persona i el seu entorn com a eix de la terapèutica. Es treballaran els principis generals de la intervenció multidisciplinària en persones en situació de malaltia pal·liativa oncològica avançada i/o en situació de final de vida.

Objectius

• Conèixer les necessitats de les persones i el seu entorn en situació de malaltia avançada i/o al final de la vida.
  • Identificar les bases de l’abordatge del control de símptomes en cures pal·liatives.
  • Diferenciar les eines més útils del procés d'informació i comunicació de males notícies.
  • Organitzar l’atenció a la família.
  • Descriure factors d'impacte emocional i de dol.
  • Detectar que l’organització de recursos i el treball en equip dels professionals son una eina en la consecució dels objectius dels pacients.
  • Conèixer el programa i funcionament de l'atenció a les cures pal·liatives i del final de la vida des de l'àmbit comunitari.

Sortides professionals

La capacitació competencial per a l’atenció de les persones amb malalties oncològiques pal·liatives permetrà augmentar el coneixement i per tant contribuirà al desenvolupament professional i a la millora pràctica en els diferents àmbits assistencials que assiteixen a les persones amb malaltia oncològica pal·liativa.

• Centres o unitats especialitzades en atenció oncohematològica.
  • Centres d'atenció primària.
  • Unitats d'hospitalització que atenen persones amb malaltia oncològica pal·liativa.
  • Centres sociosanitaris que atenen persones amb malaltia oncològica pal·liativa.

Entitats col·laboradores

• Institut Català Oncologia
    Institut Català d'Oncologia

Màster de Formació Permanent

Atenció Integral en Oncologia

Edició: 3a Edició | Lloc: Facultat d'Infermeria de la UdG (Campus Centre) | Idioma: Català |Data d’inici: 04/10/2024
Preu: 2.490 € (Veure descomptes)
Properament
Diploma de experto (postgrado)

Prácticas en Arteterapia I

Edició: 4ª Edición | Lloc: Por videoconferencia a través de la plataforma Zoom | Idioma: Español |Data d’inici: 25/09/2024
Preu: 1.320 € (Veure descomptes)
Matrícula oberta
Màster de Formació Permanent

Fisioteràpia Vestibular i Funció de l’Equilibri

Edició: 3a Edició | Lloc: Escola Universitària de la Salut i l'Esport - EUSES (Salt - Girona) | Idioma: Espanyol (traducció simultània dels ponents internacionals) |Data d’inici: 18/10/2024
Preu: 4.750 € (Veure descomptes)
Properament
Properament Matrícula oberta a partir del
03/06/2024
Si no et matricules, indica'ns el motiu!

Preu:

Veure descomptes